Bang!
z deskovehry.cz - od hráÄů pro hráÄe
| ||||
PoÄet hráÄů | 4-7 | |||
DoporuÄený vÄ›k | 10 | |||
Délka hry | 20 až 40 minut | |||
Autor | Emiliano Sciarra | |||
Vydánà |
|
Psanci honà šerifa. Å erif honà psance. Zrádce se skrývá, pÅ™ipraven pÅ™iklonit se k jedné i druhé stranÄ›. Kulky létajÃ. Kdo z pistolnÃků je Å¡erifův pomocnÃk a kdo je nemilosrdný zabiják a jde po nÄ›m? Chcete-li znát odpovÄ›Ä, vezmÄ›te karty a hrajte!
Karetnà hra, hráÄi hrajà role Å¡erifa, jeho pomocnÃků, psanců a zrádce. Každý má různé dovednosti, pokaždé jiné. Každý může stÅ™Ãlet, ale ne vÅ¡ichni jsou vždy na dostÅ™el.
[editovat] Pravidla
Hra pro 4-7 hráÄů od 10ti let.
OBSAHUJE
103 karet třà typů (liÅ¡Ãcà se rubem):
- 7 karet rolà (Å¡erif, renegád, 2 pomocnÃci, 3 zloÄinci)
- 16 karet postav s kulkami na zadnà straně
- 80 hernÃch karet
- 7 přehledů pravidel
POSTAVY A CÃL HRY
CÃl hry každého hráÄe záležà na roli, kterou si na zaÄátku hry vylosuje.
Å erif (Sheriff): musà zabÃt vÅ¡echny zloÄince a renegáda
Banditi (Outlaws): musà zabÃt Å¡erifa dÅ™Ãve než on jeho>
PomocnÃci (Deputies): pomáhajà šerifovi a vyhrajÃ, jen vyhraje-li on
Renegád (Renegade): chce se stát novým Å¡erifem, musà zabÃt Å¡erifa jako poslednÃho a zůstat jako poslednà hrÃ¡Ä ve hÅ™e.
PŘÃPRAVA
PoÄet použitých karet rolà ve hÅ™e závisà na poÄtu hráÄů:
- 4 hráÄi: Å¡erif, renegád, 2 zloÄinci
- 5 hráÄů: Å¡erif, renegád, 2 zloÄinci, 1 pomocnÃk
- 6 hráÄů: Å¡erif, renegád, 3 zloÄinci, 1 pomocnÃk
- 7 hráÄů: Å¡erif, renegád, 3 zloÄinci, 2 pomocnÃci
ZamÃchejte uvedenou kombinaci karet a rozdejte po jedné každému hráÄi, aby nikdo nevidÄ›l, kdo jakou má. Å erif svou kartu otoÄÃ, ukáže ji ostatnÃm a nechá ji pÅ™ed sebou ležet již otoÄenou. Ostatnà se na svou kartu podÃvajÃ, ale uchovajà ji v tajnosti. ZamÃchejte 16 karet postav a nechte každého si jednu vylosovat. Každý hrÃ¡Ä ukáže jméno své postavy a sdÄ›là ostatnÃm i jejà zvláštnà schopnost. Poté si každý vezme jednu kartu postavy navÃc a položà ji tak, aby byly vidÄ›t kulky na zadnà stranÄ› karty. ČásteÄnÄ› ji zakryje svou kartou postavy, aby bylo vidÄ›t tolik kulek, kolik je znázornÄ›no u obrázku jeho postavy. V průbÄ›hu hry bude množstvà takto nezakrytých kulek znázorňovat poÄet životů postavy. Å erif zaÄÃná hru s jednou kulkou navÃc: má-li na kartÄ› postavy uvedeny 3 kulky, bude mÃt na spodnà kartÄ› nezakryté 4. Zbylé karty rolà a postav nebudete pro hru potÅ™ebovat.
VÅ¡echny hracà karty zamÃchejte a na zaÄátku hry rozdejte každému hráÄi tolik karet, kolik má znázornÄ›no kulek na kartÄ› své postavy (Å¡erifova "kulka navÃc" nemá v tomto pÅ™ÃpadÄ› vliv). Zbylé karty položte doprostÅ™ed stolu jako lÃzacà balÃÄek. Každý si může vzÃt kartu s pÅ™ehledem symbolů.
POSTAVY
Každá z postav má nÄ›jakou unikátnà zvláštnà schopnost, která ovlivňuje strategii hráÄe v průbÄ›hu hry. O tuto schopnost nelze v průbÄ›hu hry nijak pÅ™ijÃt a ani si ji jakkoli zmÄ›nit. U každé schopnosti je uvedeno, kdy ji lze využÃt a žádná ze schopnostà hráÄe nenutÃ, aby ji použil vždy, kdy k tomu je pÅ™Ãležitost. PÅ™ehled schopnostà nalezneÅ¡ v kapitole Postavy na konci pravidel. (Schopnosti postav jsou vždy nadÅ™azené pravidlům napsaným v pravidlech a navzájem se nijak nevyluÄujÃ) PoÄet nezakrytých kulek na spodnà kartÄ› znázorňuje poÄet zranÄ›nà nutných k eliminaci postavy a také nejvyššà poÄet karet, které může hrÃ¡Ä této postavy mÃt na konci svého kola (viz tÅ™età fáze kola). Poznámka: pro potÅ™eby pravidel Bangu se nerozliÅ¡uje mezi hráÄem, postavou a rolÃ. Jsou to výrazy mezi sebou naprosto zámÄ›nné.
VLASTNÃ HRA
Hru zaÄÃná Å¡erif a hra pokraÄuje neustále po smÄ›ru hodinových ruÄiÄek. Kolo každého hráÄe je rozdÄ›leno do následujÃcÃch 3 fázÃ:
1. LÃznutà 2 karet 2. Zahránà hernÃch karet 3. Odhozenà pÅ™ebývajÃcÃch karet
1. LÃznutà 2 karet
HrÃ¡Ä si z lÃzacÃho balÃku lÃzne 2 karty. Dojdou-li karty v balÃku, zamÃchá se odhazovacà balÃÄek a vytvořà se tak nový.
2. Zahránà hernÃch karet
HrÃ¡Ä muže zahrát kolik chce karet ku svému prospÄ›chu nebo proti jiným hráÄům, pouze s následujÃcÃmi dvÄ›ma omezenÃmi:
- lze zahrát pouze jednu kartu BANG! za kolo
- pÅ™ed nikým nemohou v jednu chvÃli ležet dvÄ› modré karty stejného jména
Efekt zahránà karty urÄujà symboly, jež jsou na kartÄ› znázornÄ›né. Tyto symboly jsou podrobnÄ›ji popsané v odstavci Symboly na kartách a na kartách pÅ™ehledů pravidel. BěžnÄ› lze karty zahrávat pouze bÄ›hem vlastnÃho tahu (s výjimkou karet Beer a Missed!) a po vyzvánà efektu karty nÄ›jakého jiného hráÄe. U vÄ›tÅ¡iny karet se vyÅ™ešà jejich efekt, po Äemž jsou karty odhozeny. Pouze karty s modrým okrajem majà dlouhodobé efekty a zůstávajà ležet na stole pÅ™ed hráÄem. Tyto karty majà efekt dokud nejsou nÄ›jakým způsobem odstranÄ›ny ze hry (napÅ™. zahránÃm karty Cat Balou nebo splnÄ›nÃm speciálnà podmÃnky (napÅ™. Dynamite).
Poznámka: Je nutné rozliÅ¡ovat mezi názvy karet a jejich efekty. TudÞ napÅ™Ãklad karta BANG! má efekt BANG! (výstÅ™el na jiného hráÄe). Karta Gatling má efekt BANG! na vÅ¡echny hráÄe, ale jelikož to nenà karta BANG!, můžete ji zahrát nÄ›kolikrát za kolo a po nà tÅ™eba i dalšà kartu BANG!.
3. Odhozenà pÅ™ebývajÃcÃch karet
Poté co hrÃ¡Ä již nechce nebo nemůže zahrávat dalšà karty, nastává fáze 3 jeho kola a po nà následuje hrÃ¡Ä po smÄ›ru hodinových ruÄiÄek. HrÃ¡Ä musà odhodit pÅ™ebyteÄné karty, aby mu na konci kola zbývalo pouze tolik karet, kolik je jeho aktuálnà poÄet životů (nezakrytých kulek na spodnà kartÄ›).
ZABITÃ POSTAVY
ZtratÃ-li postava poslednà život, je mrtvá a hra pro jejÃho hráÄe konÄÃ, nezahraje-li ihned kartu Beer. UmÅ™e-li postaav, hrÃ¡Ä otoÄà svou kartu role a vyhodà vÅ¡echny karty, které mu zbyly v ruce a ve hÅ™e pÅ™ed nÃm do odhazovacÃho balÃÄku. Poznámka : V tomto pÅ™ÃpadÄ› lze zahrát pouze kartu Beer, nikoli vÅ¡ak Saloon.
TRESTY A ODMÄšNY
Zabije-li Å erif PomocnÃka, musà Šerif odhodit vÅ¡echny karty ze své ruky a ve hÅ™e pÅ™ed sebou. Kdokoli, kdo zabije ZloÄince (i kdyby zabÃjejÃcà hrÃ¡Ä byl sám ZloÄinec), si jako odmÄ›nu lÃzne 3 karty z balÃÄku.
KONEC HRY
Hra konÄÃ, nastane-li jedna z následujÃcÃch podmÃnek:
1. Å erif je zabit. Renegád je vÃtÄ›z, je-li jediným pÅ™eživÅ¡Ãm hráÄem. Jinak vyhrávajà ZloÄinci. 2. VÅ¡ichni ZloÄinci a Renegád jsou zabiti. Vyhrává Å erif a PomocnÃci.
Poznámka : Hra pokraÄuje, jsou-li vÅ¡ichni ZloÄinci zabiti, ale Renegád je stále ve hÅ™e (Renegád se musà nynà sám postavit Å erifovi a vÅ¡em jeho žijÃcÃm PomocnÃkům).
NOVÃ HRA
Hrajete-li vÃce jak jednu hru v Å™adÄ›, pÅ™eživšà hráÄi se na konci hry mohou dohodnout, že si ponechajà své postavy (nikoli vÅ¡ak karty v ruce nebo ve hÅ™e!) pro následujÃcà hru; bÄ›hem hry eliminovanà hráÄi si musà vylosovat novou náhodnÄ›. Chcete-li, aby si každý hrÃ¡Ä vyzkouÅ¡el hrát za Å erifa, můžete se pÅ™ed hrou dohodnout, že tato role se bude posouvat vždy hráÄi po levici, zatÃmco ostatnà role se losujà náhodnÄ› mezi ostatnà hráÄe.
KARTY
Vzdálenost mezi hráÄi
Vzdálenost mezi dvÄ›ma hráÄi je minimum poÄtu mÃsto mezi nimi, poÄÃtaje po smÄ›ru nebo proti smÄ›ru hodinových ruÄiÄek (podÃvej se na diagram vpravo). Vzdálenost je velmi důležitá, jelikož běžnÄ› hrÃ¡Ä dosáhne pouze na terÄe (hráÄe nebo karty) na vzdálenost 1. Byl-li hrÃ¡Ä zabit, nezapoÄÃtává se již vÃce jeho mÃsto do vzdálenosti mezi hráÄi. Takto se v průbÄ›hu hry vzdálenost mezi hráÄi zmenÅ¡uje.
DvÄ› karty upravujà vzdálenost mezi hráÄi:
Mustang : hráÄ, který má ve hÅ™e kartu Mustang, je vidÄ›n ostatnÃmi hráÄi na vzdálenost o 1 vyššÃ. On vÅ¡ak ostatnà hráÄe vidà stále na normálnà vzdálenost. PodÃvej se na diagram, pokud by mÄ›l A kartu Mustang ve hÅ™e, B a F by ho vidÄ›li na vzdálenost 2, C a E na vzdálenost 3 a D na vzdálenost 4, zatÃmco A by vÅ¡echny ostatnà hráÄe vidÄ›l na normálnà vzdálenost jako kdyby Mustang ve hÅ™e nemÄ›l.
Appaloosa : hráÄ, který má ve hÅ™e kartu Appaloosa, vidà ostatnà hráÄe na vzdálenost o 1 menÅ¡Ã. Ostatnà hráÄi ho vÅ¡ak stále vidà na normálnà vzdálenost. Vzdálenosti menšà než 1 se poÄÃtajà jako 1. PodÃvej se opÄ›t na pÅ™iložený diagram. HrÃ¡Ä A právÄ› vyložil kartu Appaloosa, uvidà tedy B a F na vzdálenost 1, C a E také na vzdálenost 1, D na vzdálenost 2 a ostatnà hráÄi ho uvidà na běžnou vzdálenost.
ZBRANÄš
Každý hrÃ¡Ä může od zaÄátku stÅ™Ãlet hráÄe na vzdálenost 1, tedy hráÄe, kteřà sedà hned po jeho pravici nebo levici (je to tÃm, že každý hrÃ¡Ä od zaÄátku hry tÅ™Ãmá Colt45, aÄkoli tato zbraň nenà znázornÄ›ná jakoukoli kartou).
ChtÄ›jÃ-li hráÄi stÅ™Ãlet na vÄ›tšà vzdálenost, potÅ™ebujà mÃt ve hÅ™e nÄ›jakou kartu zbranÄ›. Tyto karty se poznajà dle svého modrého okraje, ÄernobÃlé ilustrace a ÄÃsla v hledáÄku, které reprezentuje maximálnà dosažitelnou vzdálenost. Zbraň ve hÅ™e nahrazuje Colt45, dokud jejà karta nenà nÄ›jakým způsobem odstranÄ›na (napÅ™. zahránÃm karty Panic! nebo Cat Balou). HrÃ¡Ä může mÃt ve hÅ™e pouze jednu kartu zbranÄ› najednou: chce-li zahrát dalšà zbraň, musà dÅ™Ãve vyloženou odhodit. Nezapomeňte, že aÄkoli kdokoli nemá žádnou zbraň ve hÅ™e, postava stále tÅ™Ãmá Colt45.
BANG! a Vedle
Karty BANG! jsou základnÃm prostÅ™edkem na stÅ™elbu a zabÃjenà ostatnÃch hráÄů. ChceÅ¡-li zahrát kartu BANG! pro výstÅ™el na jiného hráÄe, musÃÅ¡ si ověřit:
1. jaká je vzdálenost mezi tebou a tvým terÄem a
2. jsi-li schopen svou aktuálnà zbranà na tuto vzdálenost dosáhnout.
PÅ™Ãklad 1 : Nakoukni do diagramu, s jehož pomocà byla popisována vzdálenost mezi hráÄi. A chce stÅ™Ãlet na C, tedy A chce zahrát kartu BANG! proti C. NormálnÄ› by byl C pro nÄ›j na vzdálenost 2, takže A by potÅ™eboval zbraň stÅ™ÃlejÃcà na tuto vzdálenost: nejspÃÅ¡e Schofield, Remington, Rev.Carabine nebo Winchester, ale nikoli Volcanic nebo Colt45. Pokud by A mÄ›l ve hÅ™e Appaloosa, vidÄ›l by C na vzdálenost 1, takže by mohl použÃt libovolnou zbraň pro vystÅ™elenÃ; ale pokud C by mÄ›l Mustanga ve hÅ™e, tyto dvÄ› karty (Mustang a Appaloosa) by se složily a A by stále vidÄ›l C na vzdálenost 2. PÅ™Ãklad 2 : Pokud by D mÄ›l ve hÅ™e Mustanga, A by ho vidÄ›l na vzdálenost 4: pokud by A chtÄ›l stÅ™Ãlet na D, musel by použÃvat zbraň s dosahem 4.
HrÃ¡Ä zasažený kartou BANG! (ten, na kterého byla karta zahrána) může okamžitÄ› zahrát kartu Missed!, aby výstÅ™el zruÅ¡il. Nezahraje-li Missed!, ztrácà jeden život (zmÄ›nu musà zaznamenat posunutÃm karty své postavy, aby zakryl o jednu kulku navÃc na spodnà kartÄ›). Má-li zakryty vÅ¡echny kulky (tzn. ztrácà právÄ› poslednà život), hra pro nÄ›j konÄÃ, nezahraje-li okamžitÄ› kartu Beer (viz následujÃcà odstavec).
Poznámka : hráÄi mohou ruÅ¡it pouze výstÅ™ely namÃÅ™ené proti nim a karta BANG! je vždy odhozena, aÄkoli byl výstÅ™el zruÅ¡en.
BEER
Tato karta vyléÄà hráÄi jeden život (posuňte kartu postavy, aby bylo vidÄ›t o kulku vÃce). HráÄi nemohou zÃskat vÄ›tšà poÄet životů, než je jejich poÄáteÄnà hodnota! Karta Beer nemůže být použita k vyléÄenà jiného hráÄe.
Karta Beer může být zahrána dvěma způsoby:
- běžnÄ›, bÄ›hem vlastnÃho kola;
- v cizÃm kole, ale pouze v pÅ™ÃpadÄ› smrtelného zásahu (tzn. zásah vzal poslednà život).
Poznámka : karty Beer nemajà efekt, jsou-li ve hÅ™e již pouze 2 hráÄi.
PÅ™Ãklad : HráÄ, kterému zbývajà 2 životy, dostane 3 zranÄ›nà od Dynamitu: zahraje-li 2 karty Beer, zůstane stále naživu se zbývajÃcÃm 1 životem (2-3+2), zatÃmco kdyby zahrál pouze jedno Beer, hra by pro nÄ›j skonÄila smrtÃ, jelikož by mu nezbyl ani ten 1 život.
LÃznutÃ!
NÄ›které karty majà na sobÄ› karetnà symbol a vedle nÄ›j znak, ukazujÃcà efekt této karty. HráÄ, který zahraje tuto kartu, musà nejdÅ™Ãve otoÄit vrchnà kartu balÃÄku, odhodit ji a pakliže znak na otoÄené kartÄ› v pravém dolnÃm rohu bude odpovÃdat barvÄ› (popÅ™ÃpadÄ› jeÅ¡tÄ› hodnotÄ›), bude mÃt karta efekt. V opaÄném pÅ™ÃpadÄ› se nic nestane: hrÃ¡Ä nemÄ›l Å¡tÄ›stÃ! Je-li na kartÄ› uvedeno rozmezà hodnot, poté hrÃ¡Ä musà otoÄit takovou kartu s hodnotou zapadajÃcà do požadovaného rozmezà a barvy. Uspořádánà hodnot je toto: 2-3-4-5-6-7-8-9-10-J-Q-K-A.
PÅ™Ãklad : HrÃ¡Ä A zahrál kartu BANG! na hráÄe D. HrÃ¡Ä D má pÅ™ed sebou vyložen Barrel, který mu dává možnost se ránÄ› (kartÄ› BANG! vyhnout), kdykoli otoÄená vrchnà karta z balÃÄku bude srdcová. HrÃ¡Ä D tedy otoÄà a odhodà vrchnà kartu lÃzacÃho balÃÄku, která vÅ¡ak bohužel pro nÄ›ho je piková. On má vÅ¡ak stále možnost zahrát kartu Missed!, což samozÅ™ejmÄ› také udÄ›lal.
SYMBOLY NA KARTÃCH
Na každé kartÄ› je znázornÄ›n jeden nebo vÃce symbolů, které urÄujà efekt karty. PodÃvej se na symboly na pÅ™ehledové kartÄ›.
Vedle - Vedle (viz odstavec BANG! a Vedle)
BANG! – BANG! (viz odstavec BANG! a Vedle)
Vrátà jeden život – pouze hráÄ, zahrávajÃcà tuto kartu si vyléÄà život, nenÃ-li uvedeno symbolem jinak.
Vezme si kartu - Je-li urÄený nÄ›jaký hrÃ¡Ä (odpovÃdajÃcÃm symbolem), můžeÅ¡ si lÃznout náhodnÄ› kartu z jeho ruky nebo si vybrat nÄ›kterou, která pÅ™ed nÃm ležÃ. NenÃ-li symbolem urÄen jiný hráÄ, lÃzni si vrchnà kartu z balÃÄku.
ZahoÄ zakrtu – tebou (a symbolem) urÄený hrÃ¡Ä musà odhodit náhodnÄ› kartu z ruky nebo můžeÅ¡ odhodit libovolnou kartu, ležÃcà pÅ™ed nÃm.
Jakýkoliv hrÃ¡Ä - toto urÄuje, že lze použÃt efekt této karty na libovolného hráÄe bez ohledu na jeho vzdálenost.
VÅ¡ichni hráÄi – urÄuje, že efekt karty platà na vÅ¡echny ostatnà hráÄe, bez ohledu na vzdálenost a vyjma hráÄe, který kartu zahrál.
Jakýkoliv hráÄ, který je na dostÅ™el – toto urÄuje, že efekt může být použÃt na libovolného vybraného hráÄe, který je vÅ¡ak v dosažitelné vzdálenosti.
Jakýkoliv hrÃ¡Ä na vzdálenost 1 – urÄuje, že tento efekt lze použÃt na libovolného hráÄe na vzdálenost 1. Pro tento výpoÄet vzdálenosti je nutné poÄÃtat s Mustangem a Appaloosa, nikoli vÅ¡ak zbranÄ›mi ve hÅ™e.
Tvoje vzdálenost od vÅ¡ech hráÄů je vÄ›tšà o 1 – viz Mustang
Vzdálenost vÅ¡ech hráÄů je menšà o 1 – viz Appaloosa
PÅ™Ãklady :
Panic! : Symboly Å™ÃkajÃ: „LÃzni si kartu“ od „hráÄe na vzdálenost 1“. Lze si tuto kartu tedy lÃznout náhodnÄ› z ruky onoho hráÄe nebo si vzÃt kartu s modrým okrajem, která ležà pÅ™ed nÃm.
Saloon: Symboly Å™ÃkajÃ: “VylÃ©Ä si životâ€, a platà to pro “VÅ¡echny ostatnà hráÄeâ€, a na následujÃcà řádce: “[hrÃ¡Ä zahrávajÃcà tuto kartu] vylÃ©Ä si život“. Celkový efekt této karty je ten, že si vÅ¡ichni hráÄi ve hÅ™e vyléÄà jeden život.
SPECIÃLNÃ KARTY
Å est karet, majÃcÃch na sobÄ› symbol knÞky, majà složitÄ›jšà efekty.
Dynamite HráÄ, který zahraje tuto kartu, ji položà pÅ™ed sebe: Dynamite zůstane pÅ™ed nÃm ležet celé kolo. Když hrÃ¡Ä zaÄne své následujÃcà kolo (a má Dynamite stále ve hÅ™e), pÅ™ed svou prvnà fázà si musÃLÃznout!(otoÄit a odhodit vrchnà kartu balÃÄku): otoÄÃ-li kartu mezi 2 až 9 listů, Dynamite exploduje, odhodà se a hrÃ¡Ä ztrácà 3 životy. V opaÄném pÅ™ÃpadÄ› poÅ¡le Dynamite hráÄi po levici, který musà ten samý test provést na zaÄátku svého kola. HráÄi si takto pÅ™edávajà Dynamite okolo dokud neexploduje (s efektem výše popsaným) nebo je odhozen pomocà karet Cat Balou nebo Panic! Je-li Dynamite u hráÄe spoleÄnÄ› s kartou Jail, testuje se nejprve Dynamite. Pokud by byl hrÃ¡Ä zabit kartou Dynamite, jeho zabità nenà uvažováno jako zabità jiným hráÄe (pro pravidla Trestů a OdmÄ›n a schopnosti postav).
Duel : HrÃ¡Ä zahrávajÃcà tuto kartu vyzývá jiného hráÄe zÃraje mu do oÄÃ. Vyzvaný hrÃ¡Ä musà odhodit kartu BANG! OdhodÃ-li, hráÄ, který zahrál Duel musà odhodit BANG! a tak dále: prvnà hráÄ, který BANG! neodhodà (buÄ nechce nebo nemůže), ztrácà jeden život a duel konÄÃ.
Poznámka : nelze zahrát karty Missed! během duelu, Duel nenà karta BANG!
Hokynářstvà : Po zahránà se otoÄà tolik vrchnÃch karet balÃÄku, kolik je hrajÃcÃch (živých) hráÄů. PoÄÃnaje hráÄem, co zahrál tuto kartu, se postupuje po smÄ›ru hodinových ruÄiÄek a každý hrÃ¡Ä si vybere jednu z otoÄených karet, kterou si vezme do ruky.
Indiáni!:Každý hráÄ, vyjma hráÄe, který tuto kartu zahrál, musà odhodit kartu BANG! nebo ztratit život. Nelze zahrávat Missed! ani zkouÅ¡et se schovat za Barrel.
VÄ›zenà : Tato karta musà být zahrána pÅ™ed jakéhokoli hráÄe, který je tÃm uvÄ›znÄ›n. UvÄ›znÄ›ný hrÃ¡Ä si musà „LÃznout!“ pÅ™ed zaÄátkem svého kola: otoÄÃ-li Srdce, utekl z vÄ›zenà a karta Jail je odhozena a on pokraÄuje normálnÄ› ve svém tahu. V opaÄném pÅ™ÃpadÄ› odhodà Jail a ztrácà fázi 1 a 2 svého tahu, tudÞ pouze musà odhazovat pÅ™ebyteÄné karty, dle svého poÄtu životů. Zůstává možným terÄem karet BANG! a může stále zahrávat karty Missed! a Beer mimo vlastnà kolo. Karta Jail nemůže být zahrána na Å erifa.
Volcanic: hráÄ, který má tuto kartu ve hÅ™e může zahrát libovolný poÄet karet BANG! bÄ›hem svého kola. Tyto karty BANG! mohou být zahrány na ten samý nebo rozdÃlné terÄe, ale pouze na vzdálenost 1 (toto je znázornÄ›no na kartÄ› ÄÃslem v hledáÄku).
POSTAVY
Bart Cassidy (4 životy) : kdykoli ztratà život, lÃzne si kartu
Black Jack (4 životy) : bÄ›hem prvnà fáze svého kola ukáže druhou kartu, co lÃznul: je-li ta karta srdcová Äi kárová, lÃzne si jeÅ¡tÄ› jednou navÃc (již opÄ›t skrytÄ›).
Calamity Janet (4 životy) : může použÃvat karty BANG! jako karty Missed! a naopak. Zahraje-li kartu Missed! jako BANG! (jako efekt normálnÃho výstÅ™elu), nemůže zahrát dalšà BANG! (tedy pokud nemá ve hÅ™e Volcanic). Této schopnosti může využÃvat i pÅ™i Duelu, Indians atp.
El Gringo (3 životy) : lÃzne si náhodnÄ› kartu od hráÄe, který mu způsobà ztrátu životu (za každý ztracený život jednu). Nic se nedÄ›je, nemá-li protivnÃk již žádnou kartu. Pozor na to, že zranÄ›nà od Dynamitu nenà způsobeno hráÄem, který Dynamite vyložil.
Jesse Jones (4 životy) : bÄ›hem prvnà fáze svého kola si může vybrat, lÃzne-li si prvnà kartu z balÃÄku nebo z ruky jiného hráÄe. Druhou kartu si vždy lÃzne z balÃÄku.
Jourdonnais (4 životy) : bere se, jako kdyby mÄ›l ve hÅ™e kartu Barrel. Jakýkoli opravdový Barrel ve hÅ™e pÅ™idává efekt k tomu fiktivnÃ, ÄÃmž si jeho hrÃ¡Ä může otáÄet pro zruÅ¡enà BANG! dvÄ› karty (za každý Barrel jednu).
Kit Carlson (3 životy) : bÄ›hem fáze 1 svého kola se podÃvá na vrchnà tÅ™i karty balÃÄku, vybere si 2, které si lÃzne a tÅ™età vrátà na vrÅ¡ek balÃÄku.
Lucky Duke (4 životy) : vždy, když si má “lÃznout!â€, otoÄà si vrchnà 2 karty balÃÄku a vybere si, která se mu hodÃ. ObÄ› karty jsou následnÄ› odhozeny.
Paul Regret (3 životy) : bere se, že má ve hÅ™e kartu Mustanga. Jakýkoli opravdový Mustang se pÅ™iÄÃtá k fiktivnÃmu.
Pedro Ramirez (4 životy) : bÄ›hem prvnà fáze svého kola, může si lÃznout hornà kartu z odhazovacÃho balÃÄku, druhou si lÃzne z lÃzacÃho.
Rose Doolan (4 životy) : bere se, že má ve hÅ™e kartu Appaloosa. Jakákoli opravdová karta Appaloosa se sÄÃtá s fiktivnÃ.
Sid Ketchum (4 životy): kdykoli může odhodit 2 karty z ruky, aby si vyléÄil jeden život. Tuto schopnost může použÃt nÄ›kolikrát za sebou.
Slab the Killer (4 životy): protivnÃci, kteřà chtÄ›jà zruÅ¡it jeho karty BANG! musà zahrát 2 karty Missed! Schová-li se nÄ›kdo úspěšnÄ› za Barrel, bere se to jako jedna zahrána karta Missed! (je tedy nutné zahrát jeÅ¡tÄ› jednu kartu Missed!).
Suzy Lafayette (4 životy): kdykoli nemá žádnou kartu v ruce, lÃzne si novou z lÃzacÃho balÃÄku.
Vulture Sam (4 životy): kdykoli je hrÃ¡Ä odstranÄ›n ze hry, Sam zÃská vÅ¡echny karty daného hráÄe, co mÄ›l v ruce a ve hÅ™e.
Willy The Kid (4 životy): může zahrát libovolný poÄet karet BANG! ve svém kole.
[editovat] Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz: Pokladnice her, Obchod
- pravidla v ÄeÅ¡tinÄ› [1]
- http://www.davincigames.com/page_eng.cfm?sez=01&gioco=bang!
- http://elgrandecb.rpgplanet.cz/pravidla/bang.pdf
- http://www.bang.cz/index.php?op=bang&lang=cs - pÅ™epis Äeských originálnÃch pravidel
- http://www.amarth.cz/hry/bang/index.html - pravidla v různých formátech
- http://deskovehry.t35.com/?/bang/ - pÅ™ehled hernÃho materiálu
- Představenà hry - http://deskovehry.blogspot.com/2005/11/pedstaven-hry-bang.html
- http://code.google.com/p/kbang/ - poÄÃtaÄová hra, dÃky které si můžete zahrát Bang! po internetu