Fluxx

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče

Přejít na: navigace, hledání
Flu.jpg
Počet hráčů 2-6
Doporučený věk 8
Délka hry 30 až 70 minut
Autor Andrew Looney
Kristin Looney
Vydání
1997 Looney Labs Fluxx
Ocenění MENSA Best Mind Game 1999


Obsah

[editovat] Pravidla

[editovat] Herní materiál

  • Speciální balíček karet


[editovat] Průběh hry

  • Umístěte kartu základních pravidel doprostřed stolu. Zamíchejte balíček karet, každému hráči rozdejte 3 karty. Začíná hrát ten hráč, který si jako první řekne, že chce začínat.
  • Potom vykonávejte akce tak, jak jsou definované základními pravidly. Vždy, když se objeví nějaké nové pravidlo, akce mu přizpůsobte. Hra končí, když některý hráč splní cíl definovaný právě vyloženou kartou cíle.
  • Tah se skládá z následujících kroků:
    • Lízněte si aktuálně požadovaný počet karet.
    • Zahrajte aktuálně požadovaný počet karet.
    • Odhoďte karty přesahující aktuální limit ruky (maximální počet karet držených v ruce)
    • Odhoďte vyložené karty věcí (keeperů) přesahující aktuální limit věcí (maximální počet vyložených věcí).


[editovat] Typy karet

  • Karta základních pravidel: Definuje počáteční pravidla. Tato počáteční pravidla jsou během hry předefinovávána novými pravidly, ale karta zůstává na desce po celý průběh hry.
    Základní pravidla jsou tato: lízni 1 kartu, zahraj jednu kartu, limity ruky a věcí nejsou žádné.
  • Karta pravidla: Když hrajete kartu nového pravidla, vyložte ji lícem nahoru vedle karty základních pravidel. Jestliže toto nové pravidlo odporuje nějakému jinému vyloženému pravidlu, tak se karta tohoto původníha pravidla vyhodí, a tím pádem pravidla na kartě přestanou platit. Nová pravidla mají vždy bezprostřední účinek, takže je ihned musí všichni hráči dodržovat. V důsledku toho se může stát, že hráč, který pravidlo zahrál, si musí dolíznout a zahrát další karty, nebo že ostatní hráči musí zahodit některé ze svých karet v ruce nebo vyložených věcí.
  • Karta cíle: Jestliže právě hrajete kartu cíle, vyložte jí lícem nahoru doprostřed stolu. Nový cíl ruší předchozí platný cíl (pokud nějaký byl vyložen). Na začátku hry není žádný cíl určen, tzn. je možno ukončit hru až poté, co někdo prvně zahraje cíl hry.
  • Karta věci (keeper): Když hrajete kartu věci, vyložte ji před sebe (lícem nahoru, pokud není určeno jinak). Většina cílů požaduje, abyste měli vyloženou správnou dvojici věcí, takže zahrát věc bývá výhodné.
  • Karta akce: Karty akcí jsou po zahrání ihned vyhozeny. Když zahrajete kartu akce, udělejte vše, co požaduje. Je třeba si uvědomit, že přestože některé akce mohou způsobit to, že se zahrají ještě další karty, vše, co se stane, se bere jako součást jednoho tahu. Též se může stát, že zahraná akce nemá na hru žádný vliv.
  • Prázdná karta: Prázdná karta není žolíkem. Slouží k tomu, abyste si mohli vytvořit svoji vlastní kartu.


[editovat] Konec hry

  • Hra pokračuje tak dlouho, dokud někdo nesplní podmínky dané aktuálně platným cílem. Hráč, který tyto podmínky splní, ihned vyhrává, dokonce i když není na tahu.


[editovat] Důležité poznámky

  • Jestliže se vyčerpá balíček karet, zamíchají se odhozené karty a vytvoří se z nich balíček nový.
  • Odhození není totéž, co zahrání. Jestliže je karta zahrána, všechny instrukce uvedené na kartě se musí vykonat, pokud je to možné. Nesmíte vyhodit kartu, pokud k tomu nejste donuceni limitem ruky. (Tzn. může se stát, že jste donuceni zahrát kartu, díky které vyhraje jeden z vašich soupeřů .

[editovat] Odkazy