Halali!

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče

Přejít na: navigace, hledání
Hll.jpg
Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 30
Autor Rudi Hoffmann
Vydání
2000 Albi Halali!

Jedná se o soubor 2 armád (přesněji řečeno v lese se vyskytujících individuí), na konci hry se vyhodnotí, kdo sebral větší hodnotu jednotek soupeře.


Obsah

[editovat] Pravidla

[editovat] Herní materiál

  • 1 herní plán, Å¡achovnice 7x7 plus 4 východy z plánu nacházející se u prostÅ™edních polí vÅ¡ech 4 stran plánu
  • 8 kartiček modrých (Å¡elmy), z toho 2 medvÄ›di a 6 liÅ¡ek
  • 10 kartiček hnÄ›dých (lidi), z toho 2 dÅ™evorubci a 8 lovců
  • 30 neutrálních zelených kartiček 7 kachen, 8 bažantů a 15 stromů
  • vÅ¡ech 48 kartiček má stejnou rubovou stranu


[editovat] Příprava hry

  • Kartičky se zamíchají a položí rubovou stranou na herní plán, prostÅ™ední pole se ponechá prázdné.
  • Hráči se domluví, kdo bude hrát za lidi a kdo za Å¡elmy.
  • Hru zahajují Å¡elmy.


[editovat] Průběh hry

Hráči se střídají v tazích.

V jednom tahu může hráč buď otočit libovolnou jednu kartičku lícovou stranou nahoru, nebo pohnout se svou vlastní nebo neutrální jednou kartičkou.

Tah je povinný.


[editovat] Otáčení kartiček

Není povoleno při otočení kartičky s ní rotovat, otáčí se vždy překlopením kartičky ve směru od sebe. (Toto pravidlo se musí dodržovat kvůli kartičkám lovců.)


[editovat] Pohyb kartiček

Všechny kartičky se smějí pohybovat pouze vertikálně nebo horizontálně.

V jednom tahu je možno vykonat pohyb kartičkou pouze v jednom směru.

Kartičky se smějí pohybovat pouze po neobsazených polí (vyjma pravidla o sebrání kartičky).

Je zakázáno tahnout kartičkou na pole, ze kterého tato kartička právě přišla v předchozím tahu.

Jestliže jeden hráč ve svém tahu táhnul nějakou neutrální kartičkou nebo tuto kartičku právě otočil, nesmí s ní jeho soupeř v následujícím tahu táhnout.

Mědvěd a dřevorubec se smí pohybovat pouze na sousední pole, ostatní figurky se mohou pohybovat o libovolný počet polí.

Kartička může v rámci svého pohybu sebrat neutrální kartičku nebo kartičku soupeře, nachází-li se tato ve směru pohybu kartičky (a je-li již otočená). V takovém případě pak musí na tomto poli ukončit svůj pohyb.

Je přesně určeno, která kartička smí sebrat kterou:

  • dÅ™evorubec smí sebrat pouze strom
  • lovec smí sebrat medvÄ›da, liÅ¡ku, kachnu nebo bažanta, ale pouze ve smÄ›ru puÅ¡ky (na rozdíl od pohybu, který smí vykonat v libovolném smÄ›ru)
  • medvÄ›d smí sebrat pouze lovce nebo dÅ™evorubce
  • liÅ¡ka smí sebrat pouze kachnu nebo bažanta


[editovat] Konec hry

Závěrečná fáze hry začíná po otočení poslední zakryté karty.

V závěrečné fázi, kromě normálního tahu, je možno též vyvést kartičku z hracího plánu jedním ze 4 východů. Hráč, který vyvedl kartičku ven, ji získává. Získané kartičky se hodnotí stejným způsobem jako sebrané kartičky.

Každý hráč zahraje v závěrečné fázi 5 tahů, poté hra končí.

Hráči si sečtou body za jednotlivé sebrané a získané kartičky. Vítězí hráč, který dosáhl více bodů.

Bodové hodnoty kartiček:

  • medvÄ›d - 10 bodů
  • liÅ¡ka - 5 bodů
  • lovec - 5 bodů
  • dÅ™evorubec - 5 bodů
  • bažant - 3 body
  • kachna - 2 body
  • strom - 2 body


[editovat] Odkazy