Plateau

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče

Přejít na: navigace, hledání
Počet hráčů 2
Doporučený věk 10
Délka hry 20 až 45 minut
Autor Jim Albea
Vydání
1990 Magnolia Game Company Plateau

V této hře můžete uplatnit nejen své taktické a strategické schopnosti, ale i intuici, jelikož hrací kameny jsou oboustranné a co je na druhé straně, ví jen hráč, kterému kámen patří.


Obsah

[editovat] Pravidla

[editovat] Herní materiál

  • hrací deska 4×4 pole
  • DvÄ› sady dvanácti hracích kamenů - černá a bílá Počet Jméno Označení Hodnota
PočetJménoOznačeníHodnota
1esočervená/modrá21 bodů
1twisteroranžová/nic15
1červená maskačervená/nic10
1modrá maskamodrá/nic8
2červenýčervená/červená5
2modrýmodrá/modrá4
4obyčejnýnic/nic1


[editovat] Cíl hry

Zajmout soupeři šest kamenů, nebo vytvořit nepřerušený sloupec šesti svých kamenů.


[editovat] Průběh hry

Na začátku hry jsou všechny kameny mimo hrací plán. Černý položí dva své kameny na libovolné pole na obvodu hracího plánu. Oba kameny na jedno pole. Totéž učiní hráč s bílými kameny a dále se oba hráči v tazích pravidelně střídají. Mohou buď: položit na desku další kámen a to na volné pole, nebo na svůj kámen. posunout některý ze svých kamenů. nabídnout výměnu zajatců.


[editovat] Pohyb kamenů

doplnit obrázky

  • Kámen se pohybuje podle toho, jakou barvu má na vrchní stranÄ›:
  • ÄŒervený kámen se pohybuje o jedno pole v ortogonálních smÄ›rech (horizontálnÄ›,vertikálnÄ›).
  • Modrý kámen se pohybuje o jedno pole v diagonálních smÄ›rech.
  • Obyčejný kámen se pohybuje o jedno pole ve vÅ¡ech smÄ›rech.
  • Oranžový kámen (twister) se pohybuje o jedno pole ortogonálnÄ› plus jedno pole diagonálnÄ›.
  • Kámen lze otočit pÅ™ed jeho pÅ™emístÄ›ním rubovou stranou navrch.
  • Pohybujeme-li sloupcem kamenů, můžeme se posunout až o tolik polí, kolik je kamenů ve sloupci. Jedná se jen o naÅ¡e kameny a to od vrchního kamene po první protivníkův kámen ve sloupci.
  • Můžeme pÅ™esunovat pouze kameny své barvy.
  • Kameny pÅ™i pÅ™emisÅ¥ování můžeme libovolnÄ› upouÅ¡tÄ›t či pÅ™ibírat.

doplnit obrázky

  • Manipulace s kameny musí být provádÄ›na jednou rukou tak, aby soupeÅ™ vÅ¡e dobÅ™e vidÄ›l.


[editovat] Zajímání kamenů

Zkončí-li tah na poli obsazeném soupeřovým kamenem, je tento kámen zajat a odstraněn z desky. Obyčejný kámen nesmí být položen na soupeřův kámen. Přesuneme-li více kamenů na pole obsazené soupeřovými kameny, zajmeme odpovídající počet kamenů.

doplnit obrázky


[editovat] Výměna zajatců

  • Nabídne-li jeden ze soupeřů zajatce k výmÄ›nÄ›, musí mu za nÄ› druhý soupeÅ™ dát zajatce v odpovídající bodové hodnotÄ›, nebo v hodnotÄ› nižší.
  • Má-li k výmÄ›nÄ› pouze zajatce vyšší hodnoty, pak záleží pouze na nÄ›m jestli na výmÄ›nu pÅ™istoupí.


[editovat] Konec hry

Zvítězí hráč, který jako první buď

  • zajme soupeÅ™i Å¡est kamenů nebo
  • vytvoří nepÅ™eruÅ¡ený sloupec Å¡esti svých kamenů.

[editovat] Odkazy