Pylos

z deskovehry.cz - od hráčů pro hráče

Přejít na: navigace, hledání
PYLOS.jpg
Počet hráčů 2
Doporučený věk 8
Délka hry 15 až 30 minut
Autor David G. Royffe
Vydání
1994 Gigamic Pylos
Ocenění MENSA Best Mind Game 1994


Obsah

[editovat] Pravidla

[editovat] Herní materiál

  • hrací deska - obsahuje 16 důlků uspořádaných do tvaru čtverce a obvodový žlábek.
  • 15 bílých koulí
  • 15 černých koulí


[editovat] Základní pravidla

  • Na začátku hry jsou vÅ¡echny koule v obvodovém žlábku.
  • Hra začíná tím, že černý položí jednu svoji kouli do kteréhokoli důlku. Po nÄ›m totéž udÄ›lá bílý a tak se hráči střídají.
  • Jakmile na desce vznikne čtverec ze čtyÅ™ koulí, lze položit kouli nejen do důlku na desce, ale i na tyto čtyÅ™i koule do vyššího patra, takže vzniká pyramida.
  • Hráč, kterému se podaří sestavit čtverec ze čtyÅ™ koulí své barvy, může jeÅ¡tÄ› v tomtéž tahu odebrat až dvÄ› své koule a vrátit je zpÄ›t do zásobníku. Sám se rozhodne, zda chce odebrat dvÄ›, jednu, nebo žádnou kouli. Mezi odebranými koulemi může být i ta, kterou naposledy vložil do hry. Nemůže vÅ¡ak odebrat kouli, na které již stojí jiná koule.
  • V případÄ›, že se hráči podaří jednou koulí dotvoÅ™it současnÄ› více čtverců své barvy, smí stejnÄ› odebrat nejvýše dvÄ› koule.
  • Hráč se může rozhodnout, že místo položení nové koule ze zásobníku vezme jednu z hracího pole a položí ji alespoň o jednu úroveň výše. Podmínkou je, že na dotyčné kouli dosud nestojí jiná koule. I tímto způsobem může vzniknout jednobarevný čtverec, který hráče opravňuje k odebrání koulí.
  • Kdo položí svoji kouli na vrchol pyramidy, vyhrál. Protože počet koulí pÅ™esnÄ› odpovídá počtu potÅ™ebnému pro sestavení pyramidy, vyhraje ten hráč, který podle pÅ™edcházejících pravidel uÅ¡etří více svých koulí bÄ›hem hry.

[editovat] Alternativní pravidla

  • Pravidlo o odebírání koulí pÅ™i jednobarevném čtverci není nezbytné. PÅ™i hÅ™e dÄ›tí ho lze pro jednoduchost vynechat. Jako jediná možnost Å¡etÅ™ení koulí pak zbývá pravidlo o posunutí koule do vyšších pater.
  • Naopak pÅ™i hÅ™e pokročilých hráčů lze právo odebrat koule rozšířit i na případ, kdy hráč dotvoří Å™adu koulí své barvy. Taková Å™ada musí být buď na první úrovni (ze 4 koulí), nebo na druhé (ze 3 koulí) a nesmí ležet úhlopříčnÄ›. Nadále platí, že v jednom tahu lze odebrat nejvýše dvÄ› koule.

[editovat] Odkazy