Quixo
z deskovehry.cz - od hráÄů pro hráÄe
| ||||
PoÄet hráÄů | 2 | |||
DoporuÄený vÄ›k | 8 | |||
Délka hry | 15 až 30 minut | |||
Autor | Thierry Chapeau | |||
Vydánà |
| |||
Oceněnà | MENSA Best Mind Game 1995, As d'Or |
Obsah |
[editovat] Pravidla
[editovat] Hernà materiál
- Hracà plán
- 25 Kostek (ÄtyÅ™i stÄ›ny prázdné, jedna s koleÄkem a jedna s křÞem)
[editovat] Sehrávka pro dva hráÄe
HráÄi si zvolà symbol, který bude reprezentovat jejich kostky, a vylosujÃ, kdo bude zaÄÃnat. VÅ¡echny kostky jsou na zaÄátku prázdnou stranou navrch. HráÄi se v tazÃch pravidelnÄ› stÅ™ÃdajÃ. BÄ›hem tahu hrÃ¡Ä vezme jednu kostku z okraje hracà desky (jednu ze Å¡estnácti možných), která má buÄ hornà stranu prázdnou, nebo je na nà umÃstÄ›n jeho symbol. Pokud je prázdná, natoÄà ji tak, že jeho symbol bude od této chvÃle nahoÅ™e. Potom kostku umÃstà na konec jedné neúplné Å™ady nebo sloupce a touto kostkou zatlaÄà na zbývajÃcà kostky v této Å™adÄ› nebo sloupci. TÃm se zaplnà dÅ™Ãve vytvoÅ™ená mezera a hrÃ¡Ä uložà vybranou kostku na uvolnÄ›né mÃsto. VÃtÄ›zà ten hráÄ, který jako prvnà vytvořà řadu (svislou, vodorovnou nebo úhlopÅ™ÃÄnou) z pÄ›ti kostek nesoucÃch jeho symbol.
[editovat] Sehrávka pro ÄtyÅ™i hráÄe
HráÄi vytvořà dva týmy. U stolu sedà hráÄi z týmu proti sobÄ› a v průbÄ›hu hry si nesmà radit. Každý tým si zvolà svůj symbol. BÄ›hem tahu hrÃ¡Ä vybranou kostku pokládá na hracà desku se symbolem jeho týmu nahoÅ™e a teÄkou k sobÄ›. VybÃrat pak smà pouze z kostek, které jsou prázdné nebo nesou symbol jeho týmu s teÄkou smÄ›rem k nÄ›mu. UmÃstÄ›nà teÄek na kostkách vyhrávajÃcà řady nemá význam.
[editovat] Odkazy
- Tato hra na hrejsi.cz: Pokladnice her, Obchod, www.knihy-hry.sk